دستگاه های نظافت صنعتی

معرفی انواع تجهیزات حرفه ای نظافت صنعتی شامل اسکرابر ، مکنده ، واترجت ، سوییپر و ...

دستگاه های نظافت صنعتی

معرفی انواع تجهیزات حرفه ای نظافت صنعتی شامل اسکرابر ، مکنده ، واترجت ، سوییپر و ...

از اسکرابر چه می دانید؟

اسکرابر به عنوان یکی از پر کاربردترین دستگاه های نظافت صنعتی برای شست و شوی سطوح کف در محیط های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. کف شوی صنعتی دستگاهی مکانیزه است که با برخورداری از ساختار و مکانیزم منحصر به فرد عملیات شست و شوی سطوح را به انجام می رساند. این دستگاه از سه بخش اصلی تشکیل شده است که عملکرد مطلوب اسکرابر به این اجزا بستگی دارد. این سه بخش مهم عبارت اند از : سیستم برس زنی، مخازن آب تمیز و کثیف و سیستم مکش. سیستم برس زنی دستگاه زمین شوی صنعتی به شکلی است که با روشن شدن دستگاه برس شروع به چرخیدن کرده و هم زمان آب یا محلول شوینده بر روی برس پاشش شده تا برس عملیات شست و شو را با کیفیت بهتری به انجام برساند. برس دارای چرخش سریع و پر قدرتی است که آلودگی های عمیق و تثبیت شده سطح زمین را به خوبی از میان بر می دارد. سیستم مکش دستگاه از یک تیغه لاستیکی، یک شلنگ مکش و یک موتور مکنده تشکیل می شود. هنگامی که برس عمل شست و شو را انجام می دهد تی لاستیکی تعبیه شده در انتهای دستگاه آب و آلودگی های باقی مانده را جمع آوری می کند. از طرف دیگر موتور مکنده ای که درون مخزن دستگاه قرار دارد خلا به وجود می آورد و در نتیجه به علت اختلاف فشار به وجود آمده موادی جمع آوری شده توسط تی لاستیکی به وسیله شلنگ رابط مکنده به درون مخزن آب کثیف دستگاه انتقال پیدا می کند.

  

مزیت استفاده از دستگاه اسکرابر

در روش های دستی برای آن که سطح زمین تمیزتر شود نیروهای انسانی مجبور خواهند بود فشار بیشتری اعمال کنند و یا مقدار بیشتری آب و ماده شوینده را مورد مصرف قرار دهند، در نتیجه این امر علاوه بر این که در کاربران احساس ضعف و خستگی مضاعف به وجود می آید، اثرات زیست محیطی نامطلوبی بر جای می ماند. با به کارگیری دستگاه کف شور صنعتی کاربر تنها وظیفه هدایت آن را بر عهده دارد و دیگر لزومی نخواهد بود برای دست یابی به تمیزی بیشتر اپراتور فشار بیشتری به خود وارد کند بلکه فرآیند شست و شو با استفاده از سیستم برس زنی انجام می گیرد و به اندازه کافی و مناسب به سطح نیرو وارد می کند. به این ترتیب میزان بهره وری نیروهای انسانی افزایش قابل توجهی یافته به دلیل کاهش تعداد این افراد در هزینه های مربوط به آنان صرفه جویی به عمل می آید. یکی دیگر از مزیت های مهم دستگاه های کف شوی صنعتی وجود سامانه مکش می باشد که سبب بالا رفتن سرعت خشک شدن سطح زمین می شود و با کم کردن سرعت جذب مجدد آلودگی ها فواصل میان دو نظافت رو کاهش می دهد. با جمع آوری آب و آلودگی باقی مانده در محیط می توان اطمینان حاصل نمود که کاربر و دیگر افرادی که در محیط رفت و آمد دارند دچار حادثه و لغزندگی نخواهند شد.

اسکرابر دستی

دستگاه های زمین شوی صنعتی در مدل های بسیار متنوعی طراحی و ساخته شده اند و دارای طبقه بندی های گوناگونی هستند. این دستگاه ها از لحاظ نوع هدایت به دو گروه دستی و خودرویی تقسیم بندی می شوند. اسکرابر دستی رده ای از کف شورهای صنعتی است که از ابعاد کوچک و متوسط برخوردار می باشد که در محیط های با وسعت کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی از محیط ها علی رغم مساحت بالا موانع حرکتی و وسایل موجود مسیرهای باریک و پر پیچ و خم به وجود آورده است که برای نظافت و شست و شوی سطح زمین در چنین اماکنی می توان از دستگاه اسکرابر دستی استفاده نمود. زمین شور صنعتی با هدایت دستی در مدل های باتری دار و برقی تولید و به بازار ارائه شده است که مشتریان این دستگاه ها را متناسب با شرایط محیط و امکاناتی که در اختیار دارند انتخاب می کنند. برخی از مدل های این دستگاه ها مجهز به موتور جلو برنده هستند که هدایت دستگاه را در محیط های شیب دار آسان می سازد و سبب یکنواخت تر شدن شست و شو و در نتیجه افزایش کیفیت نظافت می گردد. طراحی و ساختار اسکرابرهای دستی کاملاً ارگونومیک و کاربر پسند بوده و کاربر با استادن در پشت دستگاه هدایت آن را بر عهده می گیرد. دسته آن قابل تنظیم بوده و استوانه های ضربه گیر تعبیه شده بر روی دستگاه از آسیب دیدن آن هنگام برخورد با موانع جلوگیری می کند.

اسکرابر سرنشین دار 

دسته دیگری از دستگاه های زمین شوی صنعتی اسکرابر سرنشین دار یا کف شوی خودرویی می باشد که همانند یک خودرو هدایت می شود. این دستگاه ها نسبت مدل های دستی مخازن آب بزرگ تر و پهنای شست و شوی عریض تری دارند که به همین دلیل نوع هدایت دستگاه از دستی به خوردویی تغییر پیدا کرده است. اگر در یک محیط بتوان از هر دو دستگاه دستی و سرنشین دار استفاده نمود و محدودیتی در به کارگیری کف شور خودرویی وجود نداشته باشد استفاده از زمین شوی سرنشین دار مقرون به صرفه تر خواهد بود زیرا در مدت کوتاه تری شست و شوی سطح زمین را به انجام می رساند. تمامی دستگاه های کف شور صنعتی با هدایت خودرویی با استفاده از باتری کار می کنند و به همین دلیل از قدرت مانور بسیار بالایی برخوردار هستند که امکان حرکت آزادانه دستگاه را در محیط فراهم می کند. زمین شوی خودرویی دارای یک صندلی است که کاربر بر روی آن می نشیند و به راحتی هدایت و کنترل دستگاه را در دست می گیرد. گنجایش بالای مخزن دستگاه باعث می شود تعداد دفعات پر کردن و خالی نمودن مخازن کاهش یافته و به نحو قابل توجهی در زمان و هزینه های جاری صرفه جویی به عمل می آید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.