دستگاه های نظافت صنعتی

معرفی انواع تجهیزات حرفه ای نظافت صنعتی شامل اسکرابر ، مکنده ، واترجت ، سوییپر و ...

دستگاه های نظافت صنعتی

معرفی انواع تجهیزات حرفه ای نظافت صنعتی شامل اسکرابر ، مکنده ، واترجت ، سوییپر و ...

اسکرابر انبار

دستگاه اسکرابر صنعتی دستگاهی است که به طور اختصاصی برای شست و شوی سطوح سخت طراحی و تولید شده است. سطوح سخت در بر گیرنده سطوحی از جنس سنگ، سرامیک، موزائیک، اپوکسی، بتن و ... می باشد که برای شست و شو تمیز نمودن هر یک از آن ها دستگاه اسکرابر یا کف شوی صنعتی کاربرد دارد. این دستگاه مجهز به سیستم شست و شو شامل سیستم برس زنی و مخزن آب و سیستم خشک کن شامل موتور مکنده، لاستیک تی و مخزن آب کثیف می باشد. 

به وسیله سیستم شست و شو سطح زمین به طور کامل شست و شو شده و هم زمان با آن سیستم خشک کن یا مکش سطح آب و آلودگی هایی را که در محیط باقی مانده اند، جمع آوری می کند. به این ترتیب کاملا تمیز و پاکیزه شده و اثری از آب و آلودگی بر روی آن باقی نمی ماند. مخزن های آب تمیز و آب کثیف دستگاه از یکدیگر مستقل هستند و به هیچ عنوان آب کثیف دوباره به چرخه شست و شو راه پیدا نمی کند. 

کاربرد اسکرابر در محیط های گوناگون

دستگاه های اسکرابر صنعتی یا کفشوی صنعتی ماشین آلاتی با طراحی متنوع و دارای انعطاف پذیری بالا می باشند و از همین رو در محیط های گوناگون با کاربری های گوناگون و متفاوت قابل به کارگیری است و محدود به محیط خاصی نمی شود. انواع کارخانه ها و مراکز تولیدی، کارگاه های صنعتی، مراکز خرید، مجتمع های تجاری، بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی، دانشگاه ها، مدارس و دیگر مراکز آموزشی، انبار و سوله اداره ها و ده ها محیط دیگر با استفاده از دستگاه های اسکرابر یا زمین شوی صنعتی به راحتی نظافت و شست و شو می شوند.

کاربرد اسکرابر در انبار

یکی از مهم ترین کاربردهای دستگاه اسکرابر صنعتی در انبار و سوله می باشد. انبارها محیط های وسیعی هستند که کاربری آن ها نگه داری انواع کالا است به این معنا که حجم بالایی از انواع مواد و محصولات خوراکی، غیرخوراکی، تاریخ مصرف دار و غیر فاسد شدنی و ... در آن برای کوتاه مدت یا بلند مدت ذخیره سازی می شوند و در آن محل برای عرضه به بازار آماده سازی می شوند. بهداشت و نظافت انبار به چند دلیل اهمیت دارد:

حفظ ایمنی محیط

انبار از جمله محیط های کاری است که با توجه به وسعت محیط، حجم کالاها و جا به جایی ها تعداد زیادی از پرسنل و نیروهای انسانی در آن فعالیت دارند. بنابراین ایجاد محیط کاری امن و سالم برای این افراد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. جا به جایی کالاها، نشت مواد، حرکت لیفتراک و ... باعث انتقال و انتشار انواع آلودگی به محیط انبار می شود. این آلاینده ها هم می توانند سبب لغزندگی شوند، هم هوای محیط را آلوده سازند و هم دید افراد را هنگام کار و فعالیت محدود کنند. با استفاده از دستگاه اسکرابر صنعتی سطح زمین به طور کامل تمیز و شست و شو می گردد و آلودگی ها و گرد و غبار زیان آور از محیط حذف می شود. در این صورت شرایط بسیار بهتری برای کار کردن افراد شاغل فراهم می آید.

محافظت از کالاها

یکی دیگر از دلایل نظافت محیط انبار و شست و شوی سطوح کف آن با اسکرابر صنعتی حفاظت از کالاهای موجود در انبار می باشد. وجود گرد و غبار و کثیفی در محیط به محصولاتی که در انبار نگه داری می شوند آسیب وارد می کند و از کیفیت آن ها می کاهد. بنابراین باید شرایط محیطی انبار به گونه ای باشد که اجناس بر اثر آلودگی و یا رطوبت زیاد دچار خرابی نشوند. دستگاه اسکرابر یا کف شوی صنعتی علاوه بر این که آلاینده ها را از محیط دور می کند به دلیل برخورداری از سیستم خشک کن سرعت آلودگی دوباره و جذب گرد و غبار را کاهش می دهد و اجازه نمی دهد میزان رطوبت هوای محیط از مقدار مجاز فراتر رود.

افزایش بازدهی و کاهش هزینه ها

مرتب و منظم بودن محیط و شست و شوی مداوم آن با دستگاه اسکرابر صنعتی شرایط محیطی بهینه را فراهم آورده و سبب می شود کسب و کار مورد نظر رونق یابد. افزایش مشتریان و جلب رضایت آن ها از ثمره های محیط کاری پاکیزه است که در نهایت به افزایش بهره وری می انجامد. استفاده از دستگاه های اسکرابر صنعتی یا کفشوی صنعتی در انبارها و دیگر محیط های کاری هزینه های نظافت و شست و شو را در بلند مدت به شدت کاهش می دهد و تهیه این تجهیزات یک سرمایه گذاری مهم و با ارزش به شمار می آید. 

اسکرابر مناسب برای انبار

انتخاب کف شوی صنعتی در انبارها و سوله های صنعتی براساس شرایط محیطی صورت می گیرد و باید دید متراژ تحت نظافت و فضای میان قفسه بندی ها چه قدر است تا دستگاه مناسب انتخاب گردد.

اسکرابر دستی

کف شوی دستی رده های کوچک و متوسط دستگاه های زمین شوی صنعتی را در بر می گیرد و می تواند جهت به کار گیری در انبارهای دارای فضای محدود و با وسعت کم بسیار مناسب باشد. کفشوهای دستی قدرت مانور بالایی برخوردار می باشند و در فضای بین قفسه بندی ها به راحتی حرکت می کنند. نحوه هدایت این اسکرابرها به صورتی است که کاربر در پشت دستگاه می ایستد و آن را به سمت جلو هدایت می نماید.

اسکرابر سر نشین دار

دستگاه های کفشوی خودرویی یا سرنشین دار همانند یک خودرو هدایت می شوند به طوری که کاربر روی صندلی مخصوص نشسته و کنترل دستگاه را به دست می گیرد. این اسکرابر در مقایسه با مدل های دستی از ظرفیت و پهنای شستشو بالاتری برخوردار می باشد و جهت شست و شوی سطوح کف در انبارهایی که وسعت بالایی دارند بسیار مناسب بوده و عملکردی بی نظیر از خود ارائه می دهد.