دستگاه های نظافت صنعتی

معرفی انواع تجهیزات حرفه ای نظافت صنعتی شامل اسکرابر ، مکنده ، واترجت ، سوییپر و ...

دستگاه های نظافت صنعتی

معرفی انواع تجهیزات حرفه ای نظافت صنعتی شامل اسکرابر ، مکنده ، واترجت ، سوییپر و ...

انواع دستگاه های نظافت صنعتی

دستگاه های مکانیزه و پیشرفته نظافت صنعتی در انواع مختلفی ساخته شده اند که دارای کاربردهای متعددی بوده و همه زمینه های خانگی، تجاری، نیمه صنعتی، صنعتی، صنعتی سخت و ... را در بر می گیرد. مهم ترین و پرکاربردترین این تجهیزات عبارت اند از اسکرابر یا زمین شوی صنعتی، جاروبرقی صنعتی یا مکنده ، واترجت صنعتی یا شوینده فشار قوی و سوییپر صنعتی . این ابزارهای برای امور نظافتی و شستشو به کار می ورند و برخی از آن ها بر روی سطوح هموار و برخی دیگر بر روی سطوح ناهموار قابل استفاده هستند. اسکرابر با داشتن انواع و ابعاد مختلف برای شستشو سطوح گوناگون، جارو برقی صنعتی با داشتن انواع گوناگون برای نظافت و انتقال مواد در محیط های صنعتی ، واترجت با داشتن فشارهای مختلف از رده های خانگی تا صنعتی سخت کار برای شستشوهای سطحی و شستشو و لایه بردای  های عمیق و سوییپر نیز برای جمع آوری آلودگی های سطح زمین در محیط های وسیع به کار گرفته می شوند.

امروزه با ساخت و تولید تجهیزات نظافت صنعتی بسیاری از مشکلات ناشی از فعالیت های نظافتی مرتفع شده و حتی خطرات ناشی از این فعالیت ها از میان برداشته شده است. این ابزارها از کیفیت فوق العاده و دوام بالا برخوردار می باشند و هزینه های امور نظافتی و برخی از عملیات های صنعتی را کاهش می دهند و همگی دارای ویژگی سازگاری با محیط زیست هستند. در مدت زمان های طولانی مثلا در طول یک سال بهره مندی از چنین دستگاه هایی سبب بازگشت سرمایه خواهد شد و میزان سود آوری را افزایش می دهد. کلیه تجهیزات نظافت صنعتی مصرف انرژی، آب و برق  و مواد شوینده را در مقایسه با روش های سنتی به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و از همین رو ابزاری مقرون به صرفه هستند که هیچ گونه آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند.


دستگاه اسکرابر صنعتی چیست؟

دستگاه اسکرابر یا کف شوی یک ابزار مکانیزه است که برای شستشوی حرفه ای سطح زمین به ویژه سطوح سخت به کار می رود. ساختار اسکرابر مکانیکی بوده و در طراحی و ساخت آن از سیستم های پیچیده الکترونیکی استفاده نشده، از همین رو تعمیر و نگه داری آن بسیار آسان است. دستگاه زمین شوی صنعتی بر پایه سه بخش اصلی یعنی سامانه برس زنی، مخازن آب و سامانه مکش استوار است. با روشن شدن موتور دستگاه آب از مخزن آب تمیز پاشش شده و برس با سرعت بالا شروع به چرخش کرده و با حرکت ساینده خود بر روی زمین آلودگی های سخت آن را جدا کرده و از بین می برد. هم زمان با عملیات برس زنی، آب و آلودگی های باقی مانده با استفاده از سامان مکش جمع آوری شده و به سمت مخزن آب کثیف می ریزد. سیستم مکش اسکرابر از یک تیغه لاستیکی، موتور مکنده و شلنگ مکش تشکیل شده به صورتی که محلول و آلودگی های باقی مانده به وسیله تیغه لاستیکی پشت دستگاه جمع شده و توسط شلنگ مکنده به مخزن آب کثیف می رود. موتور مکنده در مخزن آب کثیف خلا ایجاد کرده از همین رو به دلیل وجود اختلاف فشار میان محیط بیرونی و مخزن مواد از محیط بیرون به درون مخزن مکش می شوند.

مکش آب و آلودگی باقی مانده سبب خشک شدن سریع سطح زمین شده که در نتیجه آن ردی از آب باقی نمی ماند و مهم تر از آن خطر لغزندگی کاربر و دیگر افراد از بین می رود. پس از آن که سطح زمین بلافاصله خشک شد ضریب جذب دوباره گرد و غبار نیز کاهش می یابد. نظافت انواع سطوح با کفشوی صنعتی نسبت به شستشو با روش های قدیمی و سنتی مزیت های بی شماری دارد. با استفاده از تجهیزات مکانیزه سطح زمین با کیفیت فوق العاده و در کمترین زمان شستشو می شود، این وسیله با مصرف کم آب و برقی سبب صرفه جویی در هزینه ها شده و یک ابزار سازگار با محیط زیست به شمار می آید.