دستگاه های نظافت صنعتی

معرفی انواع تجهیزات حرفه ای نظافت صنعتی شامل اسکرابر ، مکنده ، واترجت ، سوییپر و ...

دستگاه های نظافت صنعتی

معرفی انواع تجهیزات حرفه ای نظافت صنعتی شامل اسکرابر ، مکنده ، واترجت ، سوییپر و ...

مکنده یا جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی دستگاهی است که دارای یک مخزن و پمپ مکنده می باشد که پمپ آن درون مخزن خلا یا فشار منفی ایجاد می کند و سبب مکش مواد به داخل مخزن می شود. در مکنده های صنعتی دو شاخصه اصلی با عنوان قدرت مکش و سرع مکش مطرح می گردد. قدرت مکش به قدرت جاروبرقی در کندن آلودگی های سخت و چگال برمی گردد و به درصد خلا  ایجاد شده بستگی دارد و هرچه میزان خلا بیشتر باشد جاروبرقی صنعتی از قدرت بالاتری در مکش مواد سنگین برخوردار است. شاخصه دیگر سرعت مکش جارو برقی صنعتی می باشد که به سرعت هوای مکش شده بستگی دارد و هر چه میزان آن بیشتر باشد سرعت انجام عملیات افزایش می یابد.


کاربردهای جاروبرقی صنعتی

مکنده یا جاروبرقی صنعتی ابزار قدرتمندی است که انواع گوناگون مواد را با هر ماهیتی که باشند جمع آوری می کند. این وسیله جهت انجام نظافت های عمومی، نظافت های سنگین، غبارگیری و انتقال مواد مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مایعات مانند آب، روغن، مواد نفتی و ... با استفاده از جاروهای صنعتی قابل جمع آوری هستند و هم زمان با آن می توانند مواد جامد را نیز مکش کنند. مواد بسیار ریز و پودری مانند سیمان که با استفاده از مکنده های معمولی قابل جمع آوری نیستند به وسیله مکنده های صنعتی پر قدرت به راحتی جمع آوری می شوند. در بسیاری از صنایع غبارات سبکی به وجود می آید که در هوا معلق هستند و برخی از آن ها خطرناک هستند زیرا سبب به خطر افتادن سلامت افراد می شوند و گاهی این گرد و غبار خاصیت اشتعال زایی دارند.


انواع مکنده صنعتی

دستگاه های مکنده صنعتی به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند و به این ترتیب امکان استفاده از آن ها در محیط های گوناگون فراهم شده است. جاروبرقی نیمه صنعتی، جاروبرقی صنعتی، جاروبرقی کارهای سنگین، مکنده هوا کار، مکنده های ضد انفجار و مکنده های کامیونی از جمله این دستگاه های هستند که در صنایع گوناگون به منظور انجام عملیات های مختلف به کار گرفته می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.